메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은지 (동의대학교) 오준일 (부경대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.24 No.3
발행연도
2019.1
수록면
399 - 418 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the syntactic complexity of reading passages in the College Entrance English Examination and English II, high school textbooks which inform the target difficulty level of the examination. A total of 68 passages from the three most recently administered papers of the examination and 29 passages from four randomly selected textbooks were analyzed using L2 Syntactic Complexity Analyzer, a software program which provides 14 indices of syntactic complexity. Kruskal-Wallis H tests indicated that in terms of all 14 indices the examination and the textbooks maintained the constant levels of syntactic complexity across years and publishers, respectively. In addition, Kruskal-Wallis H tests and Mann-Whitney U tests showed that in 10 out 14 indices of syntactic complexity reading passages from the examination were more complex syntactically than those from the textbooks. Implications of the findings are discussed, and directions for future research are also suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (44)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0