메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박명수 (상명대학교)
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제58호
발행연도
2021.12
수록면
47 - 66 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed at exploring the syntactic complexity of Korean EFL college students’ English writing. Based on the 14 measures under 5 categories of L2 Syntactic Complexity Analyzer, the present research investigated the 14 syntactic measures in Korean university students’ writing extracted from the International Corpus of Learner English and then compared them with those in the native speakers’ writing from the Louvain Corpus of Native English Essays. The study found that out of 14 measures of syntactic complexity, seven measures such as mean length of sentence, mean length of T-unit, and dependent clauses per clause showed statistically significant differences between NS and NNS written productions. The results suggest some pedagogical implications contribute to enhancing Korean L2 learners’ writing proficiency by exposing them to syntactically well-balanced writing samples and training them to attempt to use a wider variety of syntactic complexity features. The study recommends further research to take an in-depth look at the similarities and differences in terms of syntactic complexity indices among ICLE’s other sub-corpora.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0