메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
배연숙 (영산대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제27권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates how a new challenge impacts on teachers¡¯ professional development. Using a qualitative research methodology, this study explores the experiences of four Korean elementary school teachers who were required to teach maths and science using English as the medium of instruction. In particular, for this paper, I focus on how the experiences of getting involved in the curricular innovation affect the teachers¡¯ professional life phases. As the teachers¡¯ participation in the innovation inevitably involves the teachers¡¯ learning of English language and subject knowledge in English, the teachers¡¯ English proficiency and previous experiences of teaching English play an important role in their positioning in the professional life cycle. Depending on their English proficiency, the four teachers were roughly categorized into two groups: proficient English users and non-proficient English users and the two teachers in each group showed the similar tendency in their professional development.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0