메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박향숙 (경북대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제142호
발행연도
2021.9
수록면
225 - 250 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study explored L2 learners’ perception of oral corrective feedback (CF) in relation to their proficiency level. For the study, 190 Korean undergraduate students were asked to respond to a questionnaire asking their perception of CF. The questionnaire consisted of four categories, including the necessity of CF, the error types that need to be treated, emotional attitudes towards CF, and their preferences for CF. To compared the students’ responses, the responses were tallied and ANOVAs were performed. The findings showed that most learners found CF beneficial and wanted to be treated by their teachers. Nevertheless, the students responded that receiving CF in class was embarrassing. Significant group differences were evident in preference for CF. For instance, repetition and recasts were most favored types of CF for more proficient learners, whereas metalinguistic feedback and explicit feedback were most favored CF for less proficient learners. In addition, implicit feedback rather than explicit feedback seems more desirable in that it can protect learners from feeling direct criticism, embarrassment, or frustration.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0