메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한정은 (한국외국어대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제110집
발행연도
2024.9
수록면
377 - 394 (18page)
DOI
10.21296/jls.2024.09.110.377

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the relationship between the language anxiety of university Chinese language learners and its influence on their willingness to communicate (WTC) among 71 university students majoring in Chinese. The major findings identify three key anxiety factors: communication anxiety, fear of negative evaluation, and negative attitudes towards Chinese classes. The results show that that students with Chinese language training experience exhibit significantly lower anxiety levels, with communication anxiety being the most prominent factor influencing WTC. The study emphasizes the impact of speaking anxiety on learning and speaking frequency, emphasizing the importance of addressing communication anxiety in language education.

목차

1. 서론
2. 선행연구
3. 중국어 불안감과 중국어 의사소통의지
4. 연구방법
5. 중국어 불안감 및 의사소통의지 조사 결과 및 분석
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091038755