메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
林娟廷 (檀國大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第148號
발행연도
2024.10
수록면
211 - 231 (21page)
DOI
10.25021/JCLL.2024.10.148.211

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the pronunciation anxiety of Chinese learners and suggest effective teaching methods. Chinese is one of the most difficult languages to learn and teach due to its characteristics such as tones, and these difficulties can lead to learner anxiety. Pronunciation anxiety and lack of confidence, especially in the early stages of learning, can lead to difficulties in overall Chinese speaking instruction. This paper analyzes the pronunciation anxiety of students who took a beginner-level Chinese course at D university based on a survey. First, the anxiety factors such as evaluation and correction anxiety, learning and pronunciation strategy anxiety, native speaker interaction anxiety, and comparison anxiety with others were presented. Then, it was checked whether there were differences in the anxiety patterns by learner variables and identified factors affecting anxiety levels. It is hoped that the educational suggestions in this study will be useful for future Chinese pronunciation education and research.

목차

1. 서론
2. 선행 연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결론 및 논의
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092296680