메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제15권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
73 - 87 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Present perfect aspect does not exist in Korean language and learning this aspect has always been a challenge for Korean EFL learners. Often gap filling and multiple questions are used after the class period, nonetheless successfully completing the tests do not reflect the full acquisition of this aspect for the learners. Present perfect aspect is commonly used in news reports in real life and research indicated that nearly 70% of the random news articles used present perfect than simple past. Therefore using news articles with the translated method should be an effective way to teach the EFL learners. Study found that multiple choice and gap filling tasks were not able to reflect the learners’ acquisition and meaningful differences were found between the traditional two tasks and the translated writing method using the news article. These findings could be applied to classroom settings not only during grammar lessons but also during writing classes where extended composition is required. Expanded studies could also be applied to other perfect aspects with various subjects not limiting to news articles.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0