메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제17권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
41 - 63 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The past perfect tense poses an enormous difficulty for English as Foreign Language (EFL) learners. Not only is this due to linguistical background, but also due to the complex structure of having to understand the past auxiliary verb first and then to add the correct form of past participles. Even so, unlike present perfect where profound researchers have been conducted to apply various pedagogical implications in teaching, past perfect is often taught by grammar drill exercises and at times even lacks the opportunity to use in full sentences. This paper aimed to find out whether use of full sentences in translated method could be more effective than the usual grammar drills in EFL settings. Both the qualitative and quantitative results show that for the mid and low proficiency group, prepositional time phrase at the end of the sentences helped them understand the sequence of the events and to successfully apply past perfect in their translations. This shows that to better teach past prefect to the mid to low group of students, first, time signaling phrases should be added to the translated writing sentences and then, sentences without such phrases should be given for the students to conceptually understand the sequences.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0