메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제22권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
73 - 92 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current research examined whether Korean advanced EFL learners understand pronouns in the same manner as native speakers of English do. Korean college students were asked to read 4-sentence stories and to rate how much the last sentence made sense related to the previous sentences. The stories differed on (1) whether the subject of the last sentence continued the subject of the previous sentences and (2) whether the subject was mentioned as a pronoun. The results showed that Korean EFL learners showed similar patterns of linguistic intuition to those of native English speakers, preferring pronouns for continued subjects and nouns for shifted subjects. The implication of this study lies on applying the discourse comprehension of native speakers from previous studies to EFL learners’, and on building the basis for on-line measures such as eye-tracking or reaction-time methods to discover the development of linguistic intuition of EFL learners

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0