메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
나경희 (충북대학교) 한광택 (충북대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제55호
발행연도
2020.4
수록면
287 - 308 (22page)
DOI
10.17002/sil..55.202004.287

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research attempted to analyze characteristics of Korean EFL students’ English essays, lexically and logically. In order to attain the objective, the research questions were built as follows; 1) how students used vocabulary in their essays, 2) how they presented their sentences and paragraphs logically. Twenty-four English essays were analyzed. Also, students’ test scores of vocabulary, grammar, and short-sentence writing were collected. Indices of lexis by primary traits measurement and a qualitative perusal were utilized to analyze those essays. The result of data analysis revealed that essays written by EFL college students did not meet the minimum requirement for essay writing. First, it has been found out that, as the number of words increases, the number of sentences increases. Also, writing a coherent and logical essay needs just more than learners’ vocabulary knowledge. It might need more social, cultural background knowledge, that will also contribute to writing a logical and fluent essay. Finally, implications for teaching English writing in the EFL classroom and suggestions for further research are presented.

목차

1. 연구의 필요성 및 목적
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
References

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0