메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김지나 (호서대학교) 진송화 (호서대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제23권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
153 - 171 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this case study was to find out the perceptions of gifted elementary students on English essay writing and corrective feedback and to search for its effects in an EFL setting. After looking at 20 students’ essays and the feedback from their native English professor, it was found that some students respond to indirect feedback more than others. The results of the survey and analysis of students’ essay correction data showed that students who are more motivated to improve their English writing actually invested more time when writing their essays fully responding to both direct and indirect feedback. The findings indicated that motivated students gain more from the writing-feedback-rewrite process. Also, it is suggested when teaching English essay writing to gifted elementary students, teachers should be asked to give more indirect feedback than direct feedback.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0