메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신유경 (한림대학교) 박시온 (한림대학교)
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제19권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
113 - 133 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Lexical frames are fixed, high-frequency sequences of function words, with free slots filled by lexical words (e.g., the * of the, in the * of). Most existing research on lexical frames focuses on the lexical words as the variable component, rather than on the function words; very little research has considered English learners’ grammatical errors with these “fixed” elements of lexical frames. This study investigates one EFL learner’s use of and accuracy with recurrent word sequences and lexical frames in terms of English articles over time, using longitudinal data of the academic texts from her high school and online university classes. The findings show that the learner has come to use more types of lexical frames, which typical of academic prose. In addition, the learner made more article errors in lexical frames in high school, which suggests the need for research to take account of such errors, rather than treating function words in L2 lexical frames as fixed. The study concludes with a discussion of pedagogical implications, including the effects of the shift from face-to-face to online courses at the university level.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0