메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제24권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
173 - 193 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study conducted an analysis of lexical elements in high school English I textbooks using the categories developed by Kasuya(2000). Two research questions investigated which English lexical elements are presented and how they are treated in high school English I textbooks from the point of view of the lexical approach whose main focus is away from individual words to lexical chunks. Results of the analyses were as follows: the textbooks varied in the number of the lexis-related exercises they included. Lexis-related exercises largely exceeded grammar-related exercises in all of the four textbooks examined suggesting the primacy of lexis over grammar. However, the traditional approach focusing on individual words still appears to prevail. Although the textbooks employed CR activities more than non-CR activities, there was generally a restricted range of CR techniques and they did not create exercises in ways to raise learners’ consciousness of different lexical features effectively. The results were discussed in terms of the lexical approach and the study concluded with some aspects of textbook writing which need to be improved

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0