메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송지영 (전북대학교) 김정은 (전북대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제61권 제4호
발행연도
2019.11
수록면
125 - 145 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated lexical complexity in academic oral presentations across proficiency levels and gender. Seventy-five Korean college students learning English as a foreign language participated in this study. The participants’ proficiency levels were divided into three groups (beginner, intermediate, and advanced) using a hierarchical cluster analysis. The lexical complexity was measured using lexical complexity analyzer (Lu, 2012), consisting of three primary lexical complexity components, i.e. lexical density, lexical sophistication, and lexical variation. The results revealed that only lexical variation showed significant progress across proficiency. Additionally, female students scored higher than male students in only lexical variation. Thus, only lexical variation showed significant difference across proficiency and gender in oral presentations. Pedagogical implications were discussed along with the research findings.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행 연구
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 분석 결과 및 논의
Ⅴ. 결론, 교육적 함의 및 연구의 제한점
인용문헌

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-840-000083661