메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.21
발행연도
2021.1
수록면
1,145 - 1,161 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to analyze errors occurred in the process of paragraph writing of Thai EFL secondary students in Amnat Charoen province in Thailand. Amnat Charoen is a small province situated in central northeastern Thailand. Most researchers have explored error analysis (EA) focusing particularly on undergraduate students, few studies have been done at a secondary level. The written paragraphs were collected at 7 major secondary schools in 7 districts in Anmat Charoen province, taking extracts of 210 written paragraphs. The writing errors were collected, labeled and categorized into elements of syntax, grammar, mechanics and etc. The findings illustrated that the following errors occurred, percentage indicating the level of occurrence capitalization (82%), punctuation (57%), contraction (43%), fragments (43%), run-ons (39%), subject-verb agreement (22%), spelling (20%), conjunctions (20%), tenses (18%) and comma splices (12%). The results of error analysis could be useful as pedagogical implications for teachers who design and select teaching materials, involved with paragraph writing suitable for the learners’ needs.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Findings
5. Discussion and Conclusion
References

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0