메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박명관 (동국대학교) 최선주 (동국대학교)
저널정보
한국외국어대학교 언어연구소 언어와언어학 언어와언어학 제74호
발행연도
2017.1
수록면
133 - 154 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to examine how Korean learners of English comprehend sentences in English containing the focus operator only. We conducted two experiments using picture judgement tasks which employed three types of questions (e.g., What happened?, subject question and object question), modeled after Hackl et al.'s (2015) study. Our results support Hackl et al.'s claim that the question “What happened?” requires an accommodation of more elaborate sub-questions, which Korean L2 English learners of intermediate and upper levels in English proficiency were not able to carry out effectively unlike L1 children. This indicates that Korean L2 English learners are influenced by their L1 in the course of learning only in English. Because they lack syntactic knowledge in the use of only as a VP operator in English, Korean L2 English learners have difficulty in identifying the focus of VP-only sentences.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0