메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제8권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
3 - 24 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores EFL high school learners' perceptions towards interaction with peers and their teacher in a collaborative writing activity after receiving differential feedback. Forty-five participants equally divided into three English writing classes were given different types of feedback during a group writing activity: peer feedback, teacher direct feedback, and teacher indirect feedback. A survey which examined the participants' perceptions toward interaction influenced by the particular type of feedback was administered. Results of statistical analyses showed that peer feedback induced students to have a positive attitude toward intra- and inter-group interaction with peers. Teacher direct feedback was found to inhibit group interaction and render students dependent on their teacher. However, similar to peer feedback, teacher indirect feedback encouraged students to increase intra- and inter-group interaction. The results imply that a combination of peer feedback and teacher indirect feedback could be an effective means to foster English writing in Korean secondary school English writing classes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0