메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신희랑 (연세대학교) 원미진 (연세대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제34권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
107 - 130 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the effects of writing prompt types on the writing performance of intermediate learners in Korean, and to seek the development of writing prompts through which intermediate learners can demonstrate their writing skills. To this end, three types of prompts provided in Korean learners’ writing were presented and the results of the learners’ writing were analyzed. As a result, it was confirmed that the type of writing prompt had a significant effect only on the development structure among the writing evaluation constructs. In addition, although there was no statistically significant result in the composition of learners’ writing by level (high, intermediate and low), learners with TOPIK test experience were compared to learners without TOPIK test experience in the structure (frame) presentation prompt among the three types of prompts. There were statistically significant differences in the scoring factor of content, structure, and language use. This study suggests the need to develop various writing prompts that can lead learners’ writing ability.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0