메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박광길 (강원대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제12집
발행연도
2020.7
수록면
25 - 57 (33page)
DOI
10.24173/jge.2020.07.12.2

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
University students recognize online writing as a means of communication and do more online writing activities than offline. Online writing obscures the distinction between the author of writing and the inmate who reads it, given that it enables immediate interaction. As a result, two-way communication functions are strengthened rather than one-way communication.
Online writing also reflects the characteristics of online writing. In analog writing, logical, systematic, and complete writing is a good writing. However, online writing is aimed at effectively conveying one"s opinions and at the same time receiving attention from others. Thus, the strategy of online writing appears to be short writing, attracting attention with provocative titles, using online memes, and writing comments.
A survey of university students found that they are doing more writing online, while at the same time focusing on the negative aspects of online writing, should be improved. Therefore, it is necessary for universities to provide writing education that reflects online characteristics. Online writing education at universities should move toward writing centered on communication functions, writing reflecting online characteristics, and online writing education from a long-term perspective.

목차

1. 대학생과 온라인 글쓰기
2. 온라인 글쓰기와 의사소통
3. 온라인 글쓰기의 표현 양상
4. 대학에서의 온라인 글쓰기 교육
5. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0