메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이아름 (고려대학교) 오선경 (고려대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제32권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
151 - 175 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to analyze the writing self-efficacy of foreign undergraduate students in a Korean writing course for academic purposes. Pre-tests and post-tests of writing self-efficacy of 56 students in the intermediate class & 74 students in the advanced class were conducted at the beginning and end of the course, and then the paired sample T-test was conducted to verify significant differences. As a result, the writing self-efficacy of both the intermediate and advanced classes increased after the course. The writing self-efficacy of the post-test is a normal level, neither high nor low but it has increased compared to the pre-test. There were also differences between the pre- and post-tests in all writing stages. The means of the items in the “after writing” stage showed a relatively low increase. It was confirmed that the academic writing course centered on genre knowledge & academic writing skills and the practice according to the writing procedure had a positive effect on the improvement of writing self-efficacy. It also shows that learners’ emotional development-the beliefs and expectation of academic writing has been achieved to some extent through the course.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0