메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권민정 (경상대학교) 김은정 (경상대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제73집
발행연도
2015.6
수록면
1 - 24 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to examine the effect of an integrative reading and writing practice in improving college students` English literacy ability. In particular, we examined the effect of a reading checklist in improving the participants` reading and writing ability. The data collected consisted of the participants` essays and questionnaires. The integrative reading and writing activities were conducted in three cycles; one cycle consisted of: 1) write an essay n a given topic; 2) read an article on the same topic that participants wrote earlier; the experimental group read the article by using the reading checklist while the control group did it without the checklist; 3) revise the essay: the experimental group referred to the reading checklist while rewriting while the control group did without it. The finding showed that both groups improved in their writing; however, the experimental group had more improvement than the control group. This indicates that while the integrative reading and writing is conductive in improving students` literary skills, the use of checklist can effectively facilitate students` reading and writing process.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002339540