메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정윤희 (전남대학교)
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제35권 제2호
발행연도
2022.6
수록면
265 - 284 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated linguistic and discourse features as predictors of Korean EFL learners at college level. A total of 52 argumentative essays written by Korean undergraduate students from different proficiency groups were gathered, coded for relevant academic writing features (i.e., lexical, syntactic and discourse features), and rated for writing quality. Frequency and regression analyses revealed that several academic features (i.e., length, syntactic complexity, the frequency of discourse markers and the presence of a thesis statement and a topic sentence) significantly predicted the writing quality across the different proficiency groups. On the other hand, some discourse features (i.e., lexical diversity, diverse discourse markers, and the presence of introductory sentences, supporting sentences and a conclusion statement) were found to have no association with writing quality. The findings of this study may offer a valuable insight into the design of strategic EFL writing curriculum that should explicitly teach the crucial characteristics and expectations of academic writing.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0