메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제72호
발행연도
2018.1
수록면
315 - 340 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes the presentation test given by advanced Korean language learners to examine discourse cohesion shown upon using cohesive device. It focuses on the use of grammatical and lexical devices as a cohesive device. The data collected included a total of 20 people, which amounted to about three hours per 9,967 words. The analysis is confined to the use of conjunction, reference, substitution, same word, synonym, antonym, superordinate/hyponymy among cohesive devices of discourse. As a result, learners have mainly used ‘conjunction’, only a few ‘reference’ and few ‘substitution’ have been used. And the learners showed a limitation of focusing on the repetition of words without having to use a variety of lexical devices. Through this discussion, the study was able to identify the condensation systems needed for academic learners. The study confirmed that academic learners of Korean language are not able to use a variety of cohesive devices as they appear in presentations. Therefore, it should be taught more actively at the teaching site.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0