지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
2018
2017
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Development of an Instructional Model for Blogging an Activity-Based English Writing Class for 6th graders’
영상영어교육(STEM Journal)
2016 .01
한국인 영어 학습자의 자기평가와 영어 공인점수와의 관계분석
영어영문학21
2017 .01
영어 텍스트의 수사적 차이에 대한 EFL 학습자들의 인식 조사
Studies in English Education
2017 .01
Song Effects on Young EFL Learners’ Text Recall in Korean (L1) and English (L2): Focusing on Proficiency and Tex Length Factors
현대문법연구
2016 .01
The Effect of L2 Proficiency on Post-editing Machine Translated Texts
Journal of Asia TEFL
2020 .01
대학 영어 수업에서 상호작용적 웹블로그 활동의 효과
영미연구
2015 .01
인터넷 쓰기의 스토리텔링 구조 분석과 새로운 독자 개념의 탐색
작문연구
2015 .09
Speech Intelligibility of Korean EFL Learners: Role of Proficiency, Text Type and Text Length
Journal of Asia TEFL
2016 .12
Comparing the Writings and Attitudes of High School EFL Students by Proficiency Levels
영어교과교육
2019 .01
Effects of Text Modification and Text Complexity of a Literary Text on Reading Comprehension in Korean EFL Context
Studies in English Education
2015 .01
Young EFL Learners` L1 and L2 Text Recall Processing with Song and Prose Input and Language Proficiency
영어영문학
2016 .11
텍스트에 대한 내용 및 구조 친숙도가 EFL 학습자의 텍스트 처리과정에 미치는 영향
영어영문학연구
2019 .01
From Reading Aloud to Peer Interaction: The Effect of Oral Reading on EFL Proficiency
Journal of Asia TEFL
2018 .01
The Role of L1 in Reading Different Levels of L2 texts
새한영어영문학
2015 .05
말하기 과업별 한국인 성인의 영어 말하기 능숙도와 분석적 채점 영역의 관계
영어교과교육
2023 .02
AI로 재구성된 수준별 텍스트를 활용한 고등학교 영문학 수업 효과 연구
영미문학교육
2024 .09
학문 목적 학습자의 쓰기 텍스트 분석 -한국어 모어 화자와 중국어권 학습자 자료의 대조를 중심으로-
언어사실과 관점
2017 .01
Automated Scoring of L2 Spoken English with Random Forests
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2016 .07
The Influence of Reading-Writing Connections and English Proficiency Level on Korean EFL College Students’ Reading Process during a Summarization Task
언어학 연구
2022 .01
한국어 쓰기 채점에 영향을 미치는 텍스트 요인 분석
응용언어학
2025 .03
0