메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제28권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
435 - 460 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aimed to investigate the readability of reading passages in elementary school textbooks with focus on lexical, syntactic, and cohesion features. Toward this end, the relevant features of reading passages in the five English textbooks currently in use in elementary schools were analyzed. Comparisons of the textbooks for different grades were also made in terms of these features. In lexical features, significant differences were observed between grades in a way that readability decreases as grades advance. As for syntactic features, the textbooks were found to have areas for improvement, especially in noun phrase density. At the cohesion level, little consistency in progression in terms of cohesion features was observed between the textbooks for each grade. These findings suggest a need to give a more systematic attention to cohesive features in the process of developing and evaluating textbooks for different grades.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0