메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오지원 (충남대학교) 이정원 (충남대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제36권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
7 - 24 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims at exploring the effects of text modification of reading passages in high school English textbooks on their readability and cohesion. For the study, 9 passages from 6 English textbooks were compared with their originals using the Coh-Metrix program in terms of 9 indices for readability and 6 indices for cohesion. The results were that 6 out of 9 modified passages were easier than the original, while 3 were more difficult; and that referential cohesion of most of the passages increased through text modification. The results suggest that text modification may serve to make reading passages easier than the originals, and that the referential cohesion among the 15 indices could be a crucial factor of influencing text readability. Therefore, when text readability increases, cohesion should be considered in the process of text modification.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0