메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본어교육학회 日本語敎育 日本語敎育 제79호
발행연도
2017.1
수록면
149 - 164 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims at considering how Japan educated Chosun children History subject during the wartime period and how they trained Chosun children to be Japanese loyal subjects through distorted history education. Also, this study aims at finding out how Japan tried to rationalize the distorted view of history and considering the justification they focused on obtaining via history education. As a result of reviewing contents associated with Chosun in the textbook published at that time, the main reason of not until the end of Japanese occupation did Japan selected the history education as the advanced course is that Japan did not trust Chosun people until the moment of defeat even though they actively mobilize Chosun people for conscription since 1930s. Therefore, it was vital for Japan to inculcate the concept of history and justification without anti󰠏Japanese sentiment in Chosun people via the distorted history education in consequence of which Chosun people holding guns did not aim the guns at the Japanese. This in turn means that Japan needed to brainwash Chosun children with the distorted traditional history of Chosun by any means for training Japanese loyal subjects.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0