메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤남식 (인하대학교) 유인혁 (인하대학교) 강원경 (인하대학교) 강성우 (인하대학교)
저널정보
한국SCM학회 한국 SCM 학회지 한국SCM학회지 제19권 제2호
발행연도
2019.10
수록면
1 - 9 (9page)
DOI
10.25052/KSCM.2019.10.19.2.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Although public bus systems in Korea have performed as one of the most important public transportation for the citizens, lack of bus routing models, which consider demands and route conditions, has caused reduce of both publicness and efficiency hereby wasting taxes. In addition, it is difficult for bus companies to predict demand of the current route because of the change of both regional conditions and traffic circumstances. Therefore, existing routs can occur both overwhelming and insufficiency of customers.
In order to analyze efficiency of pubilc bus routes, this study presents a public traffic demand prediction model based on O-D traffic data sets. This research explores the efficiency of current routes and employs data envelopment analysis for improving inefficient routes by computing the degree of improvement. A case study is performed by using actual bus data sets from a local bus company in Incheon city.

목차

1. 서론
2. 교차로 간 O-D 데이터 산출
3. 특정 노선의 수요예측 모델 구축
4. 변경노선 효율성 분석
5. 사례연구
6. 결론
REFERENCE

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-324-001284984