메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제78호
발행연도
2020.1
수록면
173 - 200 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the use of linguistic elements in argumentative texts written by foreign Korean learners in comparison with texts of Korean native speakers, and to clarify their characteristics in terms of text genre. For this reason, after extracting key words that are judged to be statistically significant using text mining, we visualized the relational network between various key words and compared them. As a result of the language network analysis, we were able to compare the argument methods of the two groups, and also found the differences in the viewpoints to observe the situation. This is a result that shows that the genre knowledge of the argument text of foreign learners is insufficient compared to Korean speakers. Therefore, it can be seen that learning and training related to text genre and verbal expression are required in the field of Korean education. The contents of the process and results of this study can be used for genre-based writing education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0