메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Hyo-young (Kookmin University) Kim, Jinnie (Kookmin University)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제62권 제1호
발행연도
2020.2
수록면
197 - 219 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effects of peer feedback and determine more effective writing intervention in improving the quality of writing. The study was conducted in the freshmen writing classes at a university in Korea. The data was collected over the course of the semester, and an analysis in the improvement of writing quality is measured by collecting writing samples at the end of the semester and comparing the scores. A careful analysis of the previous study indicates that peer feedback results in improved student writing in lexical and syntactic complexity and in macro-level (e.g., organization, content) and micro-level (e.g., grammar, mechanics) writing skills: Overall, students with peer feedback made more gains in their writing than students with self-revising.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Research Design
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion and Implications
Works Cited

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-840-000410140