지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Interlanguage Features of Chinese EFL Learners in the Communicative Act of Refusal
응용언어학
2016 .09
A Corpus-based Study on the Use of English Present Perfect by Chinese EFL Learners
언어학
2016 .01
Learner Language Analysis: A Case Study of a Chinese EFL Student
Journal of Asia TEFL
2019 .01
Use of English Futures, Will vs. Be Going to: A Corpus-Based Comparison Study
현대문법연구
2019 .01
A Multifactorial Analysis of Can and May in Korean EFL Learners Writings*
영어학연구
2016 .01
The Use of the Verb Make in the Corpora of American NS Students and Korean EFL Learners
영어영문학21
2015 .01
Function and Accuracy of Lexical Bundle Use in English as L3 Learners" Essay Writings: A Learner Corpus-Based Study
영어영문학
2022 .11
No Prosody, No Emotion: Affective Prosody by Chinese EFL Learners
Journal of Asia TEFL
2022 .03
Semantics in English Article Usage by Korean EFL Learners: A Corpus-Based Study
현대문법연구
2018 .01
A Study of Chinese Sentence Focus Perception by Korean Learners한국인 중국어 학습자의 중국어 문장초점 지각 연구
응용언어학
2024 .06
On English Adverb Placements by Korean and Chinese EFL Learners
언어학 연구
2017 .10
한국인 EFL 성인 고급 학습자들의 담화 맥락에서의 대명사 이해
언어과학
2015 .01
Acoustic Features of English Fricatives Produced by Chinese EFL Learners at Different English Proficiency Levels
언어연구
2020 .01
한국인 EFL 학습자의 영어 재귀사 해석에 미치는 화용정보의 영향 - 성분통어 제약조건을 중심으로 -
영어학연구
2016 .12
Learner Corpora Investigation of English Article Production by Korean EFL Learners
현대문법연구
2021 .01
한국인 EFL학습자 영어재귀사 습득에 나타난 ‘성분통어조건’ 구현 양상
영어학
2015 .12
Modal Usage of Advanced Korean EFL Learners, Young Korean EFL Learners, and Native English Speakers: A Corpora Comparison Study
언어와언어학
2019 .01
모어 화자와 한국어 학습자 말뭉치에서의 ‘은/는’과‘이/가’의 분포와 조사 선택 요인 분석
언어사실과 관점
2017 .01
Acoustic characteristics of English liquids produced by Korean learners of English
음성음운형태론연구
2016 .08
English Island Sentences by Korean EFL Learners
영어학연구
2018 .01
0