메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김혜경 (금오공과대학교) 이유화 (경상국립대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제28권 제3호
발행연도
2023.8
수록면
71 - 94 (24page)
DOI
10.46449/MJELL.2023.08.28.3.71

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the perceptions of EFL college students regarding collaborative writing activities based on the Problem-Based Learning (PBL) approach in their writing class. For this study, 41 students from two classes in the general English course participated. The survey and their reflective journals were employed for data collection. The results showed that students reported a more positive perception of collaborative writing activities than individual writing activities. Additionally, the majority of participants demonstrated that the vocabulary, grammar, and writing structure of their work improved through collaborative writing activities. They were also able to enhance their collaborative, communicative, creative-thinking, and problem-solving skills. Moreover, they reported an increased interest in English writing through mutual interactions during the PBL-based collaborative writing activities. However, several learners admitted to having difficulty negotiating different ideas and taking more time to complete their writing.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과와 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-740-002050378