메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제16권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
105 - 130 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the effect of automated writing evaluation (AWE) feedback on writing development. This is a case study which tracked a Korean university student’s writing development over one year. The most well-known AWE program, Criterion, was employed in the study. A case study participant wrote essays outside of the classroom and submitted the first and second drafts, after reflecting on the Criterion feedback every month. He also submitted a journal entry to the researcher directly after the completion of each essay. In the journal entries, he expressed his perception of the usefulness of Criterion feedback, his writing proficiency, and writing difficulties, etc. A comparison of TOEIC writing scores, essay scores, and an error report indicated an improvement in writing. Specifically, the case study participant’s writing improved in terms of fluency and grammatical complexity after one year’ use of the Criterion program outside of the classroom. The analysis of journal entries and interview data showed that the case study participant greatly benefited from the grammar feedback and he also perceived improvement in writing proficiency over one year. The results of this study support Criterion use in individual out-of-class writing practice.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0