메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제34호
발행연도
2015.1
수록면
99 - 134 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this article is to examine the types of written feedback L2 learners receive at a language-learning social networking site (SNS) called Lang-8, where people learn each other’s languages through writing and feedback activities. The analysis of 50 writing entries involving 145 reviews by 85 feedback providers revealed the unique characteristics of written feedback in the Lang-8 environment, including both corrective responses to writing errors and message- related comments, the supportive nature of communicative feedback, a short wait-time, more focus on L2 development than composition skills, explicit error indication and correction, a low frequency of meta-linguistic explanation, and the involvement of multiple native L2 speakers. Based on these findings, suggestions are offered to help L2 writing teachers to make an informed decision when they consider integrating language-learning SNSs into their L2 writing classes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0