메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김지선 (안양대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제59권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
95 - 123 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated ‘whether implementing different types of feedback in students’. process-oriented writing has a positive effect on improving the participants’ English writing proficiency, how the participants perceive their writing experiences in conjunction with feedback activity, and how much helpful the participants perceive which types of feedback are for their revision processes. Forty two Korean EFL university freshmen who enrolled in a required English course offered in the fall semester of 2011 were participated in this study. The participants were required to complete four writing assignments as one of the course requirements. The participants experienced teacher written feedback, student written feedback, and feedback from teacher- student conference while completing writing assignments in conjunction with revision processes in response to feedback. Data were gathered through pre- and post-writing and pre- and post-questionnaire. The results of this study reveal that writing experiences in conjunction with feedback activity would be beneficial for the improvement of the Korean EFL students’ writing ability and for the perception change on their attitudes toward writing in English and feedback.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0