메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이유화 (계명대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제140호
발행연도
2021.1
수록면
127 - 161 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to compare the perceptions of teacher feedback and peer feedback on Korean EFL college students’ writing in three level-differentiated English classes in a university based on the process-oriented writing. Sixty-eight students (AE1=low 20, AE2 =intermediate 23, AE3=high 25) participated in English writing feedback class through one year. After experiencing both feedbacks, students did a survey including open-ended questions to investigate students’ perceptions of both feedbacks in an English course. The results revealed that all three level-differentiated students had positive opinions on the feedbacks in terms of rates of writing motivation, writing confidence, writing improvement, and class satisfaction. Moreover, both feedbacks were helpful and satisfactory due to not only new experience about feedback process but also interactive activities with the professor and classmates in writing classes. Due to the students’ burdensome and uncertainty on their feedbacks, the majority of students preferred teacher feedback, but many students also wanted to integrate both feedbacks. The study provides one example of a proper feedback model and a better suggestion for level-differentiated learners in the EFL writing classroom.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0