메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Lee, Young-wha (Arizona State University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제75집
발행연도
2020.2
수록면
167 - 185 (19page)
DOI
10.21087/nsell.2020.02.75.167

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article explores the importance of recognizing L2 writing anxiety manifested in graduate students. Despite a recent decline of studies on the matter following a surge of interest from the 1970s to the 2000s, L2 graduate students’ anxiety in regards to writing still flourishes to various degrees and remains a critical issue in academia. As a whole, writing anxiety is situated in how emotion affects writing with an emphasis for how emotion mediates student’s learning. After the discussion of negative effects of the phenomenon of writing anxiety, there still remains room to explore the treatment options or self-strategy which L2 graduate students consider taking. To this end, the paper raises several questions to prompt further research into how to deal with the issue of writing anxiety existing persistently in the L2 graduate students.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. What Is L2 Writing Anxiety?
Ⅲ. Why Is L2 Writing Anxiety Important?
Ⅳ. Why Is More Research on L2 Writing Anxiety, Particularly among Graduate Students, Necessary?
Ⅴ. What Research Is Needed on L2 Writing Anxiety among Graduate Students?
Ⅵ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0