메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sung-Soo Jang (Inje University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제95집
발행연도
2020.12
수록면
21 - 46 (26page)
DOI
10.21296/jls.2020.12.95.21

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study examined whether second language (L2) learners’ writing anxiety and complexity of target structure, separately and interactionally, influence the effect of the teacher’s written corrective feedback (CF) on L2 written accuracy. One hundred forty-seven EFL learners formed eight groups distinguished by anxiety level (high and low), target structure (articles and hypothetical conditional as less and more complex), and CF reception (whether to receive CF). They performed four writing tasks and their first, third, and fourth writings constituted a pretest, immediate posttest, and delayed posttest, respectively. The results suggested that the two factors had interactional as well as separate effects. For articles, written CF had positive short-term effects regardless of learners’ anxiety level but the effects were sustained over time only for low anxiety learners. For hypothetical conditional, written CF had greater short-term benefits on low anxiety learners, but its long-term benefits were equal across anxiety levels.

목차

1. Introduction
2. Theoretical Background
3. Method
4. Results
5. Discussion
6. Pedagogical Implications and Conclusion
References

참고문헌 (51)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-700-001417453