메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤혜준 (고려대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제152호
발행연도
2024.3
수록면
241 - 269 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In order to explore L2 writers’ psychological aspects, this project investigated the academic writing anxiety experienced by Korean college students majoring in English. Accordingly, the present study made use of both quantitative and qualitative data. Cheng’s (2004) Second Language Writing Anxiety Inventory (SLWAI) was administered to 150 participants to identify their levels, patterns, and possible sources of L2 writing anxiety, along with their scores on the TOEFL writing task and the qualitative data from the open-ended questionnaire. The quantitative findings indicated that participants experienced a moderate level of L2 academic writing anxiety, which negatively correlated with their L2 writing performance in terms of both quality and quantity. The qualitative findings revealed four major themes that caused L2 academic writing anxiety: linguistic knowledge, writing skills for content development, evaluation, and task environment. The pedagogical implications for EFL writers were discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0