메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송지영 (전북대) 김정은 (전북대학교)
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제46권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
341 - 367 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Song, Jiyoung & Kim, Jeong-eun. “Exploring the effects of L2 proficiency on the syntactic features of L2 oral presentation.” Studies in English Language & Literature 46.3 (2020): 341-367. The present study explored syntactic features in academic oral presentation (AOP) across learners’ L2 proficiency levels. Seventy-five Korean college students learning English as a foreign language participated in this study. The participants' proficiency levels were measured using C-test. The syntactic features of the learners’ English AOP was assessed using Coh-Metrix (Graesser, McNamara, Louwerse, & Cai, 2004), consisting of three primary components, i.e. descriptive indices, syntactic complexity, and syntactic pattern density. The correlation analysis found that two factors of descriptive indices (e.g., number of words, number of sentences) and one factor of syntactic pattern density (e.g., passive voice phrase density) are significantly correlated with learners’ proficiency. The regression analysis also found that learners’ proficiency positively affect those factors. On the other hand, no significant association was detected for proficiency and syntactic complexity. Pedagogical implications were discussed along with the research findings. (Jeonbuk National University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0