메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최정아 (경북대학교 인문대학 영어영문학과) 이예식 (경북대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제24권 제4호
발행연도
2016.1
수록면
395 - 411 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Choi, Jeong-A & Lee, Yae-Sheik. (2016). The Acquisition of Reflexive Pronouns by Korean EFL Learners: Focus on their Violation of Subset Principle. The Linguistic Association of Korea Journal, 24(4), 395-411. This study aims to show that Korean EFL learners acquire English reflexive pronouns in a way of violating Subset Principle in language acquisition. To prove it, this study conducted two experiments of a grammatical judgement test and a story-based truth value judgement test about how Korean learners of English learn reflexive pronouns with two groups of Korean EFL learners : a group of Korean middle school students(n=103), and a group of Korean college students(n=153). This study found that the subjects showed such a tendency that the less they were exposed to English, the wider domain they allowed for the occurrence of reflexive pronouns’ antecedents, and vice versa. Such a domain narrowing acquisition might support the stance that second language acquisition is also a process of setting parameters as in first language acquisition. The findings of this study hint that Korean EFL learners acquire reflexive pronouns depending on the innate knowledge of Governing Category Parameter(GCP).

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0