메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조우영 (전북대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제30권 제2호
발행연도
2022.6
수록면
1 - 22 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Cho, Wooyoung. (2022). Korean L2 learners' acquisition process of English reflexives and parameter-resetting strategy. The Linguistic Association of Korea Journal, 30(2), 1-22. This paper aims to explore the process of Korean learners' acquisition of English reflexives and parameter-resetting strategy. This study was designed and conducted to examine how Korean middle school students acquire syntactic properties of English reflexives, and whether their acquisition process is constrained by Universal Grammar (UG). The experiment consists of 3 groups of Korean middle school students, from the 1st to the 3rd grade. A total of 120 students consisting of 40 students in each grade participated. The results of this study show that Korean students in the lower grade transfer their L1 parameter values to interpret English reflexives, while students in higher grades can reset the parameters of Korean reflexives to the English values. The findings of this study suggest that all Korean students are still constrained by UG even when there is L1 transfer and the subset principle is inaccessible.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0