메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은아 (서울대학교) 백순도 (국민대학교)
저널정보
한국외국어대학교 영미연구소 영미연구 영미연구 제42권
발행연도
2018.1
수록면
173 - 200 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study examines second language (L2) sentence processing with focus on how advanced Korean learners of English compute wh-dependencies while reading indirect wh-questions in English. 32 Korean learners and 24 native speakers of English participated in an online implausibility detection task. Participants read English sentences region by region that were either globally plausible (eg. I wonder which book the child read in bed at night.) or implausible (eg. I wonder which food the child read in bed at night.). The argument structure of the embedded verbs was also manipulated (eg. read, sent, reminded). While reading a sentence, participants indicated whether it was plausible or not at each region. The results suggest that Korean learners consider the argument structure of the verb that they encounter while reading a sentence, but their ability to incorporate the information is limited as compared to native speakers of English. Implications of the findings are discussed for a better understanding of L2 sentence processing.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0