지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌
〈Abstract〉
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
A Study on Perceptions of Feedback between Students and Teachers in English Writing Course
영어영문학연구
2015 .01
The Effects of Online-Based Teacher Feedback and Self-Feedback on EFL College Students’ Writing and Their Perceptions
영어영문학
2022 .02
동료피드백과 교수피드백이 대학생의 영어 쓰기에 미치는 영향: 수준별 학습자의 쓰기 능력 향상도, 선호도, 및 정의적 영역을 중점으로
영미어문학
2021 .01
Writing Teacher Views on Teacher Feedback: A Shift from Grammar Corrector to Motivator
Journal of Asia TEFL
2015 .09
The effect of teacher feedback on student motivation in an EFL writing class
영어교과교육
2015 .01
국내 초·중등 학습자를 대상으로 한 영작문 피드백 연구 동향
영어학
2024 .01
교사 피드백과 동료 피드백이 학생들의 작문 수정과 향상에 미치는 영향 비교
영어영문학연구
2015 .01
College Students' Revision Behaviors: Are they Motivated by the Inner-drive or Teacher Feedback?
외국학연구
2015 .01
Senior Students’ Perceptions of Peer Feedback and Teacher Feedback
외국학연구
2020 .01
L2 Writers’ Response to and Use of Teacher Feedback: An Activity Theory Perspective
Journal of Asia TEFL
2022 .03
Native and Nonnative English Speaking Teachers’ Feedback Beliefs and Practices
언어정보
2018 .01
중등학습자의 영어쓰기에서 나타난 오류분석과 원어민교사 피드백에 관한 연구: 영재 학습자를 중심으로
언어연구
2016 .01
Effectiveness of Teacher and Peer Feedback: Through the Lens of Korean Tertiary Writing Classroom
Journal of Asia TEFL
2018 .01
예체능계열 학습자들의 영어글쓰기와 피드백에 대한 인식
언어학
2021 .01
교수피드백과 동료피드백에 대한 예비초등영어교사의 인식 조사
초등영어교육
2015 .01
한국 대학생의 영작문 피드백 활동에 관한 인식: 자기검토 및 동료 피드백과 컴퓨터 피드백
영어학
2020 .03
A Comparison of Teacher’s and Senior Students’ Feedback: Student Attitudes and Their Writing Improvement
Journal of Asia TEFL
2018 .01
L2 Writers’ Engagement and Needs for Teacher Written Feedback: A Case of a Korean College English Composition Class
영어학
2021 .01
An Activity Theory Approach to Korean EFL Students’ Dilemma in Teacher Written Feedback
응용언어학
2015 .09
An Analysis of EFL Students’ Uptake to Teacher’s Explicit and Implicit Feedback in an L2 Writing Class
언어학 연구
2022 .01
0