메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
진송화 (호서대학교) 장선미 (호서대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제31권 제4호
발행연도
2016.1
수록면
999 - 1,025 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the errors in gifted middle school students’ English writing and to investigate the effects of native English professor’s feedback on their errors. Twelve participants were selected and instructed to write 15 writing assignments in English. Their errors were classified into 7 grammatical categories and 3 meaning categories. The feedbacks from their native English professor were mostly reflected on their revision. Direct feedback was preferred by the professor and the students and worked better than indirect feedback. Specifically, form-based feedback had more effects than content-focused feedback. This study can be meaningful because it looks at a group of gifted students who are not often chosen for research on L2 learning. Their relatively higher English proficiency spawns data that is different from the one from other studies. The results of this study would be a good addition to previous studies

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0