메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
민주영 (호서대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.20
발행연도
2020.3
수록면
335 - 362 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Korean Journal of English Language and Linguistics 20, 335-362. This paper aims to explore second language (L2) writing feedback, as a crucial part of L2 writing pedagogy, from an L2 learners perspective in depth. The present study investigated Korean university students’ perceptions of different feedback activities on their English composition. Twenty-five Korean university students enrolled in an English course performed three types of feedback activities: self-review, peer review, and using computer feedback from Grammarly, the online grammar checker. After a series of feedback activities on their first draft written in English, students revised their first draft and then participated in an online survey that asked students’ perceptions of each feedback activity and comparison between feedback activities. The survey results showed students’ specific perceptions including appreciation of and preference for each activity for its value and advantages along with difficulties and limitations. The research findings suggest pedagogical implications and further research on L2 English writing feedback activities for Korean university students.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행 연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0