메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제28권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
249 - 268 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines two different types of teacher error feedback in Korean EFL student writing in order to find out the most effective feedback type to improve accuracy in new pieces of writing, rather than revisions. Forty intermediate EFL learners from two intact classes at a Korean university were randomly assigned to a written or a conference feedback group. Verb errors such as errors in verb tense, verb form, and subject-verb agreement were chosen to be targeted in this study since they occurred most frequently during the first essay task conducted in the first class. A total of four essays, including three essays the participants received teacher written or conference feedback on, from each participant (160 essays) were collected for one semester. A two-way repeated-measures ANOVA and an independent samples t-test were used to investigate time and types of corrective feedback affecting accuracy performance. The result shows that teacher error feedback helps the participants reduce verb errors in their new essays. Additionally, conference feedback is significantly more effective than written feedback.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0