메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안수진 (인천대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제67권 제2호
발행연도
2023.5
수록면
151 - 173 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore the effects of different types of online feedback on Korean EFL students’ error awareness and revision process. The study involved 21 Korean EFL university students who wrote a three-page essay and received different types of feedback: automated feedback via Grammarly, teacher-written feedback via email, and teacher-student oral conferences via Zoom. The study employs a mixed-methods approach, with quantitative analysis of revision frequency and qualitative analysis of questionnaire responses. It was observed that although many students revised their drafts successfully based on the various online feedback, their revisions were primarily focused on surface-level changes (such as grammar, vocabulary, spelling, and punctuation) than issues with the content and organization. Additionally, the students expressed a preference for a combined type of oral and written feedback. The findings of the study could help L2 writing instructors better understand how to incorporate online feedback into their L2 writing programs to optimize the potential impact on Korean EFL university students' English writing skills.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0