메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이유화 (계명대학교) 김혜경 (금오공과대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제142호
발행연도
2021.9
수록면
177 - 200 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study examined the characteristics of peer feedback provided by EFL college students in the English writing process and their perceptions toward the peer feedback activity. For the data collection, 48 freshmen of general English reading and writing course were asked to write and provide peer feedback in pairs based on the process-oriented writing approach. Students’ first and final drafts were compared and analyzed with Faigley and Witte(1981)’s feedback revision types and Kim(2013)'s scoring rubric. The pre-and post survey with open-ended questions were analyzed to find out students’ perceptions. The results revealed that learners provided feedback regarding surface changes more than meaning changes, and there was a statistically significant improvement from the first to final draft. In addition, students showed positive perceptions towards the peer feedback activity, indicating that regardless of the learners’ limited linguistic knowledge, peer feedback was helpful for improving the learners’ writing and their interactions each other. Limitations and pedagogical implications were further discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0