메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김선주 (한국외국어대학교)
저널정보
한국번역학회 번역학연구 번역학연구 제24권 제4호
발행연도
2023.12
수록면
233 - 266 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to gain an integrated perspective on perceptions by learners and instructors toward feedback methods in translation studies training provided at graduate schools of translation and interpreting, and to explore their application in translation training. To realize these goals, the study presents the following research questions. (1) What feedback methods do teachers at graduate schools of translation and interpreting provide during translation classes? (2) What factors have an impact on how instructors provide feedback methods during translation classes? (3) How do learners react to different method of feedback provided during translation classes in the BA direction? (4) What common factors and differences exist between instructors and learners’ perceptions regarding the feedback methods being provided? Based on analysis results, the following conclusions can be reached. First, learners recognize the benefits of indirect feedback but prefer direct feedback. Second, interactive feedback is necessary between instructors and learners. Third, learners have a high level of acceptance for mid-term assessment feedback and process-oriented feedback.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 분석 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-088527935